NSO Jaarverslag 2021: Advies en diensverlening
NSO Retail Advies en dienstverlening
Naast belangenbehartiging is dienstverlening aan de aangesloten ondernemers een belangrijke taak van NSO Retail. Dagelijks bellen NSO-leden het bureau met allerlei vragen. Deze worden beantwoord door één van de bureaumedewerkers en/of, indien van toepassing, wordt doorverwezen naar een extern adviseur. Dat zijn: administratie (ANB Accountants Adviseurs), Bedrijfseconomisch advies (INretail), juridisch advies (INretail en Meeles BedrijfsAdvies), verzekering (WUTHRICH), Slachtofferhulp Nederland (SHN), Meld- en Adviespunt Interne Criminaliteit (4iTrust).
Verder konden de leden gebruik maken van de NSO Retail Ledenvoordelen, bijvoorbeeld Buma/Sena en eHerkenning, Vraag en Aanbod (aanbod winkel, inventaris) de Arbodienst Remedium en van het NSO Cursusplein zoals de e-learnings hoe om te gaan met de leeftijdsgrens bij tabaksverkoop (NIX18) en Elektronische Dampwaren.